Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa :)

Tuesday, February 1, 2011

c0retan hati yg berbicara

> entri yg ringkas. luahan ati yg dambakan kesabaran & ketabahan.
(-,-) ya Allah, hamba m0hon kau tabahkanlah ati ku. sesungguhnya dugaan dr mu ini, hanyalah sedikit sahaja. harap aku dapat tempuhinya dgn senyuman. ameen~

> 1) kejadian resume hilang. adekah 1 petanda @ hanyalah dugaan utk menguji ksbran aku?

     pelik. tp benar. mana mungkin 1 c0mpany besar, gah n termasyur (tidak perlu ku nyatakan disini) ley t'ilangkan resume yg suda ku hantarkan agar aku b0le menc0mpletekn praktikal ku di sana. hairan. tp itulah hakikat. penat my darl, aunty sareena aku pusing2 1 opis dy, tp xde bayang kelibat surat tersebut.

      pada pagi yg aku jangkakan surat tersebut akan hinggap di ats meja c0mpany tersebut, ternyata benar. maksud ku, mmg surat itu benar2 sudah sampai. tetapi, pabila aunty ku dtg nak amek, tup2. TADAA~ hilang. cam chipsm0re. 'kejap ad kejap tade'. pelik. pntla dy cari. alm0st a week. adekah 1 c0nspirasy @ ade org nk sab0taj acik aku.hu~ x baek2, pitnah. ch0i t0l mlt ne. :b tp aku ase ad org stalker acik aku k0t. taula dy 'h0t'. tp npe surat ku. curi2 snap pic dy, bru ade pekdah ket. stakat muke aku yg nerd (tegak.pasport la ktekn) serta x cun kt resume 2, pe brg y0b. ko pn x kenal aku la!! stress~~ :b huhu

     arakian, ternyata bukan rezeki aku k0t. mmg ghaib! ble pk2 mls nk wat praktikal, tp nanti aku x grad pulak. lg mati. um, lalu aunty ku menasihati aku untuk wat surat, then anta lg skali. tp ble pk2, mungkin Allah nk bg petunjuk kt aku, rezeki aku bkn di situ, mungkin di tempat len.

      bkn sengaja aku mls nk wt surat, tp prosedure nk wat surat, agk rumit di department. mmg strict nk mampus, xley nk wat surat len, if 1 c0mpany yg kte mntk x bg pape feedback. mau 3bln m'nunggu tp xde pape cer.tup2, mmg msuk angin kua asap la. payah. gpun, mau k d0rg appr0ve 2nd letter. aku nk ckp pe. hilang? lg la d0rg x caya. adeh!

      um, yg aku buntu skrg, ptutkah aku wat surat lg, then anta ke sana @ try c0mpany len? tkut je pisang berbuah 2 kali.
(ya Allah, berikan pertunjuk kepada hambamu. sesungguh Hidayah darimu amat aku harapkan & bermakna utk menbina masa depan yg baik utk hamba ini :)

No comments:

Post a Comment