Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa :)

Tuesday, February 1, 2011

c0retan hati yg berbicara part-2

> 2) k0npius ????

    ha, ne pun pr0blem gak. c0z aku pn sndiri tataw ini masalah k tak. blur. sbb aku x sedar ianya 1 masalah stlah kajian yg aku jalankan melalui observation pengalaman org len,rakan-rakan, sendiri munya :p ternyata berjaya wat aku terpikir & terasa sumtg yg sdg mencubit2 rasa dalaman aku.
    alkisah........
>kite akan jadikan apa yg sedang berlaku sekarang SAMA seperti ape yg telah berlaku dalam hidup kita. kerana, WE LEARN FROM DA PAST (kita belajar dari kesilapan) so, everything yg happen, msti kita ase sama je, sbb hist0ry can be happen repeatedly. kita tend 2 misjudge & misguess. tp ternyata aku salah. tak semua sama. tp sbgai manusia biasa msti ad org yg akan naturally act da same way. salahkah aku? um.... (-,-)

> deliver message clearly & directly is an effective way of communication. betul kn? cbe h0nest. kn sng. tak la blur. k0npius jarang sekali. ini kerana, seorang yg lampi adelah 1 masalah bagi die utk paham bunga matahari hatta mawar berduri yg terkandung di bait2 ayat. mengikut kajian hamba sebagai 'pakar mengkaji hati' ;b, orang yg seperti ini, akan misinterpret & berpikiran salah terhadap perbuatan atau kata-kata bunga orang tersebut. kan da jd d0se. tak gitu y0b?hu.. better, cakap bia TERGHANG, jadi masalah pn segan nk datang.he. peace~ (^,^)v

> kita tak akan sedar kepentingan orang tersebut setelah dia katakan gud bye @ pergi meninggalkn kita.
ha, ne pn 1 kata2 yg aku mmg setuju sejak dr dulu lagi. byasela kite, sudah terhantuk baru nk terngadah. padan muke. ble orang cl0se ngan kita, wat x de bende je. ble dia ckp nk g jauh, bru mula ko nk gelabah. ape cer y0b? 2la. kadang2 kata2 orang tua seperti itu mmg bnyak fakta dari auta nya. bru kome sedar. s0, in c0nclusion, hargai la mereka yg di samping kita selagi dia ade ngan kita. jangan nanti da ade pape yg jadi, baru nk meratap, menyesali perbuatan lepas kita. :)

No comments:

Post a Comment