Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa :)

Wednesday, November 17, 2010

st0ry si tenang

TEATER HIDUP PUTERI KECIL 2>

sedang aku ade mo0d nk menulis ne, baik aku teruskan cite...
n0w, cite psl syg ku yg len lam geng r0pols..r0pols>if k0rg terbaca entri ne, msti k0rg pat agak sape yg aku akn citekan sebentar saja lagi..best gak h0bi m'gimbau kenangan cmni.. :)
alkisah......

Babak Satu:
aku+planet pelangi+harly+1 cls arab.
xpaham? mknenye, dala kami 1 cls eng.1 planet pelangi. & 1 cls arab yg sme.peace~

1st2 day kt cls arab da tunjuk seni0r beb.belagak gle, tarik kerusi d0k belakang sekali..cyap kt tengah2 k0t.straight ngan ustaz@ustazah.ntah.sh0rt term mem0ry tol la aku ne.hu~

macam byasela, ustaz x datang lagi, kami pn da start m'gajar kt belakang.bkn setakat cite kedai kopi pak tam, arakian secret recipe paling kor0 pn sume kami cite :b

sedang kami sibuk bergebang, disebelah kami adelah seorang budak yg agk kiut.senyap.sunyi.tanpa sebarang n0te ♫ ...
pe lagi, serahkan saja tugas murai tercabut ek0r pada kami.emang enteng saja. :)

HANAN nama diberi.kecil.s0mel.m0lek.
kak l0ng.cenan.ceput.nme r0pols beri. 
hurm,kuat gile slang utara dak ne,sampai aku & aly pn x bape phm(detik hati kecil aku)
its ok.small matter beb.hu.walaupun pada permulaan agak kekok.lame kelamaan, kami rasa amat selesa.
jadi best friend k0t pastu.3 dara pingitan gitu~ ^^

Babak kedua:

aku masih ingat, tyme kite 1 rumat, sh0rt sem tyme 2.aku.azie.harly n kak long.
kenangan tu memang yg terindah.
time 2 la lagu 'diari seorang laki' sering kami ulang d'c0rong tapisan radio,
main badmint0n, g UKC cuci mate samo2,
sering d's0und, d'beri surat layang dari jiran sebelah yg emo,
kant0i, kealiman ngan fellow,
memang lawak tyme 2 wo..

kealiman 2 terjadi akibat daripada surat layang tempoh hari kami terima dari jiran sebelah, mengatakan kami t'sangat meriah & bilik yg selalu bertali arus ramai peminat yg dtg b'kunjung tiba.
x pernah makan saman beb.agaknye terlalu bengang, sampai kepengetahuan fellow.

nk2, tyme 2 tah ape tah yg terjadi pada kami, dan2la kami wat s0lat magrib berjemaah.
sejadah terbentang rata.el0k.kemas shaf kami.tersangat kusyuk.
fellow pn dtg wat sp0t cek.tgk kami khusyuk s0lat.

xpercaya.
beliau pn datang lagi x lama lepas 2.
tawaf, saei utk yg kedua kalinya.
tgk!kami mengaji beramai2 lak.aduh.
muke neighb0ur kami merah.hangin.ase x percaya.
ase memang nk gelak guling2 bila tgk, tapi Allah lebih syg kami..fuh! selamat!
padan muke kau!nk jd batu api,tapi x jadi.keciannye3x! 
ahaha....

2la serbe sedikit.banyak lagi k0t.tapi sebagai puteri kecil yg adil.aku kne bg chance st0ry psl org len plak.
yg penting, kak l0ng, awk memang best!tenang setenang si tenang :b
lebiu!-puteri kecil :)-

kak long shaye :)

3 comments: